OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟
سرخط خبرها

استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد

  • کد خبر: ۲۲۳۶۶۹
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد
ایلان ماسک خواسته دادگاه استرالیا برای حذف ویدئوِ حمله سیدنی از شبکه اجتماعی ایکس را برآورده نکرد و واکنش دولت این کشور را برانگیخت.

به گزارش شهرآرانیوز، دادگاهی در استرالیا به شبکه اجتماعی ایکس تحت مالکیت ایلان ماسک دستور داد تا ویدئو‌های حمله هفته گذشته در سیدنی را حذف کند. ایلان ماسک نیز دولت این کشور را به سانسور متهم کرد. به‌دنبال این اتفاقات، نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید.

براساس گزارش‌ها، هفته گذشته کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا پلتفرم ایکس و دیگر رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که درصورت حذف‌نکردن ویدئو‌های حمله با چاقو در کلیسایی در سیدنی که پلیس آن را «حمله تروریستی» خوانده است با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. شبکه اجتماعی ایکس نیز استدلال کرده است که این دستور در محدوده قوانین استرالیا نیست و این کشور می‌خواهد محتوا را در سایر کشور‌ها هم سانسور کند.

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا، نیز پس از این کشمکش‌های دولت با پلتفرم ایکس گفت که ماسک «فکر می‌کند که بالاتر از قانون و همچنین بالاتر از نزاکت عمومی است.»

کشمکش اخیر ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیزی در یک نشست مطبوعاتی گفته است: «من این را غیرعادی می‌دانم که ایکس تصمیم به عدم پیروی گرفته است و سعی می‌کند خود را توجیه کند.»

ماسک دراین‌باره نوشت: «می‌خواهم لحظه‌ای از نخست‌وزیر [استرالیا] تشکر کنم که به مردم اطلاع داد که [ایکس] تنها پلتفرم راستگوست.»

پیش‌ازاین، ماسک کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را نیز مورد انتقاد قرار داد و او را «کمیسر سانسور استرالیا» توصیف کرد. آقای آلبانیزی نیز از این کمیسر دفاع کرد و گفت که او درواقع از مردم استرالیا محافظت می‌کند. او گفت: «رسانه‌های اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی داشته باشند و آقای ماسک فاقد آن است.»

دادگاه استرالیا همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که دولت این کشور چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->